Dette er en lidenskapelig gjeng som lever og ånder for å vise verden det beste Norge har å by på – og det må også gjenspeiles i profilen. Fargene vi valgte har hentet inspirasjon fra Norges flagg – med rødt og blått som primærfarger. Vi har også plukket ut sesongfarger som representerer tilbudene til Norwegian Travel i vinter- og sommersesongen. Vi endte opp med særegen og lett gjenkjennelig merkevare som skiller seg fra konkurrentene.
Å jobbe med dette prosjektet har vært et fantastisk eventyr, med et sluttresultat vi på alle måter kan si vi er stolte av.
Norwegian Travel / King Crab Safari
Norwegian Travel tilbyr et «alt-i-ett-tilbud» med destinasjoner, aktiviteter og overnattingssteder på utvalgte destinasjoner i Norge. Besøk et magisk vinterike og overnatt på en isblokk. Møt majestetiske hvaler midt i havets sildebuffet. Lær å kjøre snøscooter i den arktiske villmarken. Ta plass bak hundesleden og la huskyene lede vei. Dra kongekrabbebeistene på land og spis som en konge.
Ta snarveien til fjells med en gondol og nyt et himmelsk måltid over skyene. Se nordlyset danse i natten. Opplev det beste av Norge, våkne opp og gjør det samme en gang til. Hos Norwegian Travel tar de unike opplevelsene aldri slutt!
Norwegian Travel elsker det de driver med fordi Norge er en fantastisk destinasjon! Med lekne overskrifter, engasjerende tekster og et lite ekstra glimt i øyet skiller Norwegian Travel seg ut blant andre reiseoperatører. Denne type tone of voice gjenspeiler også de lidenskapelig engasjerte guidene i Norwegian Travel – som er like glade i Norge og opplevelsesreiser som det gjestene er.
Den nye logoen er minimalistisk og ren uten forstyrrende elementer – i tråd med klassisk skandinavisk design.
Logoen har hentet inspirasjon fra den norske naturen. Linjen i midten gir assosiasjoner til en fjord mellom to fjelltopper. Den kan også minne om en tursti. Selve ikonet er en N for Norge.
Noen vil kanskje påstå at vi bare har to temperaturer i Norge: varmt og kaldt. Vi er for så vidt enige. Og da kan vi videre si at vi bare har to årstider, hvor kuldeperioden varer fra september til april, og den varme perioden fra mai til august. Disse to årstidene gjenspeiles i Norwegian Travels fargepalett.
De to primærfargene, mørk blå + rød, er hentet fra det norske flagget. Sekundærfargene, kald lyseblå + varm lysebrun, representerer vinter- og sommersesongen.
Jobben som videograf handler om å formidle en følelse og fortelle en historie. Det er ikke hver dag jeg henger i en fjellvegg, løper etter huskyer, eller trosser det kalde vannet i elven for å få materialet jeg trenger. De unike opplevelsene til Norwegian Travel utfordrer meg hele tiden til å gå ut av komfortsonen for å lage innhold som gir gjestene lyst til å ta del i det samme eventyret.
Det er lett å visualisere det spektakulære når det selskapet leverer er såpass ultrasuperfantastisk. Når et eventyr nærmer seg slutten, venter alltid et nytt like rundt hjørnet.
Slå på tråden, send en mail eller kom innom. Og når du først er her, ta av deg skoa og bli en stund. Vi vil gjerne høre dine tanker.